Senior 60+

Roning er en sport, der kan dyrkes langt op i alderdommen. Det kræver blot, at du har lyst til at vedligeholde din krop.

Skanderborg Roklub er en klub for alle, der ønsker at dyrke motion på søen sammen med andre.

Vi ror i forskellige både og forskellige grupper på vandet året rundt. Den udendørs roning kan desuden suppleres med indendørs træning i klubhuset med ergometer roning.

Foruden motionen vil du opleve et godt socialt samvær med andre.

Vi har det sjovt, vi snakker og griner og har det dejligt, når vi er sammen om at få båden til at glide smukt gennem vandet.

Vi hygger os med kaffe og nogle gange noget til kaffen, når vi går i land til en lille pause.

Vi ser fiskehejrer, svaner, blishøns, lappedykkere, ænder og nogen gange kan vi nyde synet af en havørn eller en glente svæve hen over søen.

Voksne instruerede medlemmer kan møde op til klubbens ro tider. Det kan desuden aftales at ro på alle andre tider, hvilket giver de enkelte roere stor frihed og fleksibilitet til at ro, når det passer den enkelte og ro så meget, som den enkelte roer har tid og lyst til.

Klubben har voksne seniormedlemmer i alle aldre - også i 80'erne. Alle voksne kan deltage i roningen om formiddagene (mandag og torsdag formiddage kl. 9), når der er klub tid eller om aftenen, når der er klub aften (tirsdag) samt alle øvrige roaktiviteter.